iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Jak stworzyć skuteczną kampanię w social mediach?

Nie cierpię fejsa. Strumieniem newsów rządzą konkursowicze i zaangażowani pracownicy agencji para-kreatywnych, albo generalnie pracownicy realizujący social-PR swojego pracodawcy. "Dobrowolnie"... 

Nie tracąc wiary w ludzi zdarza mi się odpalić fb w czasie wolnym, a od wielkiego dzwona nawet znaleźć coś wartego uwagi. Na przykład dziś, aż muszę się tym podzielić dalej. Na 28. pozycji, po kilku doładowaniach listy wpisów znalazłam "szczery trailer" ostatniej części Bonda. Genialny w swej prostocie, bezczelny i bezkompromisowy klip, zobacz koniecznie - tutaj

Podobał Ci się trailer "Skyfall"? Zobacz "Jurassic Park"! - tutaj.

W "szczerym trailerze" filmu "Incepcja" uwielbiam dowody, że nawet bohaterowie nie wiedzą, o co w nim chodzi... tutaj.

Dobra, ale przejdźmy do sedna tego wpisu, czyli jak stworzyć skuteczną kampanię w social mediach? Mój były szef uwielbiał powtarzać, że musimy coś zrobić, żeby mediami społecznościowymi "lewarować" jego serwis (tak, używał dokładnie tego słowa - lewarować), czyli by ściągnąć z fejsa więcej użytkowników. Ta sztuka udała się "Honest Trailers" i wielu innym filmom z ciekawych kanałów, artykułom z serwisów dbających o jakość treści, wpisom z blogów wartych odwiedzania, wyszukanym produktom, pasjonującym grom, przyjemnym konkursom z realnymi nagrodami, prawdziwym promocjom...

Nie jestem ekspertem, ale coś mi mówi, ze zajebistość produktu ma znaczenie. Szersze kręgi zataczają polecane, promowane, zintegrowane i podbijane zajebiste wpisy niz te zupełnie przeciętne, o niczym, marnujące nasz cenny czas. Choć tych ostatnich jest ilościowo więcej.

Na koniec dnia reklama dobrych produktów kosztuje mniej, bo jezeli produkt jest dobry i generalnie posiada podstawowy sens istnienia zakomunikowany swemu adresatowi w sposób czytelny nie tylko dla autora projektu - ktoś może nawet chcieć za niego zapłacić.

Ja naprawdę odkrywam tu Amerykę, bo gdyby to była dla wszystkich tak oczywista oczywistość, jak dla mnie i dla Ciebie, nie musiałabym przewijać az 27 facebookowych postów konkursowych i firmowych, by dotrzeć do pierwszego wartego uwagi i polecenia dalej.

-----------------------

PS. Czy ktoś wie jak dodać film na bloga iWoman? Wklejany kod z YT działa tylko w edycji, nigdy po publikacji (kod jest wycinany przed publikacją wpisu). Czy można to obejść?

Komentarze (1)
Dziadek od orzechów trudnych do... Sprzedawca kontra sprzedawca